2013-11-06

Dayglo fälten klara på Safiren.

Istället för att måla dayglo-fälten på planet bestämde jag mig för att testa med dekaler. Valet av dekal föll på Micro Scales Dayglo Orange. Jag vet inte hur bra denna stämmer över rens med den riktiga färgen. Men efter att ha testat dessa dekaler kan jag konstatera att det nog hade blivit ett betydligt bättre resultat om jag målat dit dem istället. Dekalerna var ganska tjocka och inte speciellt följsamma. Att böja dekalen runt flygplanskroppen gick med nöd och näppe men när de skulle böjas runt vingkanterna sprack de. Dekalerna svarade dessutom inte så där jätte bra på Micro Sol som ju kommer från samma tillverkare. Så min slutsats är att det nog både är enklare och blir bättre om man maskerar och målar istället.


4 kommentarer:

  1. Jepp! Vitt under och sedan Vallejos dayglo funkar kanon! Dekalerna är rätt bängliga...

    Som tur är så finns det andra modeller att prova på, eller hur :-) ?

    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Jo visst finns det andra att testa på. Skall ta och testa Vallejos dayglo har ingen bra färg nu utan blandat lite olika men inte hittat något jag gillar än.

    SvaraRadera
  3. Intressant att få en recension på dekalerna. Mycket bra information. Tack! Jag tycker Safiren ser shysst ut i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Det gillas skarpt att du bygger en Safir, Claes! Fram för mer svenskt! :)

    Jag borde ta och skärpa till mig på det där själv också.. :P

    SvaraRadera